مجله کیش تک

تفریحات آبی کیش

کیش تک-تفریحات دریایی

 

تفریحات آبی کیش

تفریحات آبی کیش در جزیره ی مرجانی کیش یکی از مهم ترین قطب های گردشگری ایران که توجه تعداد زیادی از گردشگران داخل و خارج کشور را به خود جلب کرده ، سالانه بیش از یک میلیون و هفتصد هزار گردشگر از این جزیره بازدید می کنند .

این منطقه جاذبه های تاریخی و تفریحی زیادی دارد . علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران قرار گرفته ، پارک های ساحلی و تفریحات دریایی کیش جز پر طرفدارترین تفریح های این منطقه می باشند .

نیمی از تفریحات دریایی کیش روی آب می گذرند و همراه با جریان آب جریان دارند .

یمی دیگر زیر آب می گذرند و زیبایی های جزیره ی مرجانی کیش در زیر آب ها را نمایان می کنند .

ما به شما کمک می کنیم تا با تمامی این تفریحات آشنا شوید و شناخت بیشتری نسبت به زیبایی های جزیره کیش پیدا کنید .

 

تفریحات زیر دریایی  کیش

شگفتی های زیادی که در زیر آب ها وجود دارد هرگز طراوت و تازگی خود را از دست نمی دهد و همواره برای اکثریت مردم زیبا و چالش برانگیز بحساب می آید ، برای لمس بهتر و تماشای این زیبایی ها ،تفریحات زیر دریایی کیش بهترین گزینه است .

از تفریحات زیر دریایی جزیره کیش می توان به : غواصی ، اسکوتر زیر دریایی کیش و شناور آکواریوم اشاره کرد که هر کدام به صورت اختصاصی شما را  به لمس جاذبه های زیر دریا دعوت می کنند .

 

کیش تک-غواصی

 

غواصی

یکی از جذاب ترین تفریحات کیش غواصی است ، هیچ لذتی بیشتر از تماشای دنیای زیر آب و لمس زیبایی های آن در حالی که موجودات زیر آب از کنارتان عبور می کنند، نیست . پوشش مرجانی و زیبای خلیج فارس باعث وسوسه شدن گردشگران و جذب آن ها به غواصی ، مخصوصا غواصی در شب می شود .

سواحل زیبا و شفاف خلیج فارس ، وجود مرجان ها در ساحل ، آب زلال و تنوع جانوران همه دست به دست هم داده اند تا جزیره ی کیش محیطی مناسب برای غواصی باشد .

برای غواصی در جزیره کیش نیازی به داشتن تخصص نیست و هر فردی میتواند از این ورزش لذت ببرد .

 

سایت برای غواصی

جزیره کیش دارای پنج سایت برای غواصی می باشد ، هر کدام از سایت ها جذابیت خاص و منحصر بفرد خود را دارند ، هرکدام برای گروهی از افراد مناسب هستند .

برای مثال سایت های غواصی در ساحل شرقی جزیره ، بخش های کم عمق بیشتری دارد . این بخش ها مورد استقبال گردشگرانی که در غواصی مبتدی هستند یا می خواهند اولین تجربه غواصی خود را کسب کنند قرار میگیرد .

همچنین بعضی از سایت ها که از آب های اطراف جزیره بهره می گیرند عمق بیشتری دارند و غواصان حرفه ای از آن ها استفاده می کنند .

یکی از سایت های مورد علاقه مبتدیان ژوراسیک پارک و بیگ کورال در مجاورت ساحل سیمرغ می باشد . این سایت ،زیبایی و جذابیت دنیای زیر آب را در عمق کم به نمایش میکشد.

سایت بعدی که مناسب افراد مبتدی حتی کودکان هم میباشد زوبیچ است .  افرادی که در غواصی حرفه ای هستند میتوانند از سایت بعدی یعنی کشتی داما که در حال حاضر محل زندگی تعداد زیادی از موجودات زیر دریاست و فضایی عالی و مناسب برای لذت بردن از دنیای زیر آب است ، استفاده کنند .

از دیگر سایت ها میتوان به سایت سمبارون ، ساترن کرک و کشتی یونانی اشاره کرد که هر کدام ویژگی خاص و منحصر بفرد خود را دارند .

 

کیش تک-اسکوتر زیر دریایی

 

اسکوتر زیر دریایی

با اسکوتر زیر دریایی، زیر آب رفتن و همنشینی با موجودات زیر آب را تجربه کنید. لذت اسکوتر زیر دریایی کاملاً متفاوت با غواصی زیر دریاست، اسکوتر زیر دریایی هیجان متفاوتی نسبت به غواصی دارد و قابل مقایسه نیست .

لمس کردن دنیای زیر آب و عکس گرفتن در حالی که در کنار موجودات زیر آب هستید بی شک یکی از هیجان انگیز ترین و لذت بخش ترین تفریحات زیر دریا می باشد .

افرادی که هیچ سررشته ای از غواصی ندارند و شنا هم بلد نیستند به راحتی می توانند این اسکوتر را کنترل کنند و از لحاظات زیر آب بودن و حرکات با آبزیان لذت ببرند .

 

کیش تک-شناور آکواریوم

 

شناور آکواریوم

شناور آکواریوم کشتی های متحرکی هستند که گردشگران را به دل خلیج فارس می برند و گردشگران را دعوت به قدم گذاشتن در دنیای موجودات زیر آب می کنند تا از پشت شیشه ها شگفتی دریا را از نزدیک ببینند و از حرکت در کنار موجودات زیر آب لذت ببرند .

این کشتی های تفریحی دو آکواریوم دارد ؛ یکی با حجم 20 هزار لیتر آب برای ماهیان کوچک و کم یاب و یکی با حجم 50 هزار لیتر برای ماهیان بزرگ و کوسه ها .

شناور های تفریحی کیش شامل : کشتی آکواریوم کف شیشه ای ، کشتی آکواریوم تفریحی طوطیا ، کشتی آکواریوم تیکا ، کشتی آکواریوم گردشگر ، کشتی آکواریوم تفریحی ستاره کیش و کشتی آکواریوم تفریحی سیمرغ می باشند .

شناور ها کف یا جداره های شیشه ای دارند و هر کدام برنامه های تفریحی خاص خود را دارند ، برنامه های تفریحی از قبیل موسیقی زنده ، راهنمای گردشگری و …

بی شک برای لمس راحت موجودات زیر دریا و شگفتی های زیر آب ها، گردش با این شناورها مناسب ترین روش می باشد تا غرق در دنیای زیر آب شوید .

 

تفریحات دریایی کیش

این تفریح ها گردشگران را سر شار از ترس ، هیجان و در عین حال لذت می کنند . تفریحات دریایی مناسب ترین تفریحات برای بالا بردن هیجان و آدرنالین خون هستند .

از تفریحات دریایی جزیره کیش میتوان به : جت اسکی ، اسکی روی آب ، فلای بورد ، شاتل ، بنانا ، پاراسل ، قایق سواری ، ماهیگیری ، پدل بورد ، کریزی بوت ، کایت بردینگ ، پارک بادی مارینا و پارک آبی اوشن اشاره کرد .

 

کیش تک-جت اسکی

 

جت اسکی

کسانی که اهل سرعت ، هیجان و شادی هستند جت اسکی را حتما امتحان کنند . حرکت و جابجایی روی سطح و موج های آب های خلیج فارس علاوه بر هیجان و سرعت ،آرامبخش و لذت بخش هم هستند .

اغلب جت اسکی های جزیره کیش دو نفره یا سه نفره هستند ، شما میتوانید هیجان خود را با عزیزانتان سهیم شوید و در کنارهم از این تجربه لذت ببرید .

 

کیش تک-اسکی روی آب

 

اسکی روی آب

اولین سایت اسکی روی آب خاورمیانه  در جزیره کیش قرار دارد . اسکی روی آب در کیش به دو روش انجام می شود : اسکی روی آب با قایق و اسکی روی آب با کابل برقی یا کیبل اسکی ، در اسکی با قایق شما با یک طناب به قایق متصل هستید ولی در کیبل اسکی با کابل به برج های مخصوص پارک های کیبل اسکی متصل هستید .

در پارک کیبل اسکی کیش و کلوپ ورزشی مارینای کیش امکان اسکی روی آب وجود دارد .

پارک کیبل اسکی کیش در ساحل شرقی جزیره کیش قرار دارد ، این پارک تفریحات زیادی دارد که کیبل اسکی از معروف ترین آنهاست ،  همینطور بزرگترین پارک کیبل اسکی خاورمیانه پارک کیبل اسکی کیش می باشد .

کلوپ ورزشی مارینا در ساحل هتل ماریناست که در ساحل مرجان قرار گرفته ، این کلوپ شرایط تفریحات آبی مدرن را دارد .

 

کیش تک-فلای بورد

 

فلای بورد

تجربه پرواز آزادانه ، مانور و اجرای حرکت های نمایشی ، بالا رفتن و سقوط روی سطح آب بی شک تجربه ای متفاوت و مهیج است که شما با فلای بورد می توانید این تجربه را کسب کنید .

این ورزش شامل دو نوع فلای بورد و فلای بورد هوایی می باشد. فلای بورد هوایی برای حرفه هایی ها و فلای بورد برای افراد مبتدی ترست ، یکی از تفاوت هایی که این دو فلای بورد را از هم جدا می کند حفظ تعادل است .

فلای بورد وسیله ایست که با پمپاژ همزمان فشار آب و هوا باعث بالا رفتن و دور شدن از سطح دریا می شود ، هیجان و آدرنالین این ورزش بسیار زیاد بوده و باید برای استفاده از آن توسط مربیان مخصوص تحت آموزش کوتاه قرار گرفت .

 

کیش تک-شاتل و بنانا

 

شاتل و بنانا

شاتل و بنانا تیوپ هایی با سایز های مختلف که به وسیله طناب به قایق های تندرو بسته شده اند و با سرعت زیادی شمارا به این طرف و آن طرف  سطح آب می کشانند . هرچقد تعداد نفرات سوار بر تیوپ کمتر باشد تیوپ با سرعت بیشتری حرکت میکند ، هیجان بیشتری دارد و لذت بیشتری می برید .

هیجان و بالا رفتن سطح آدرنالین خون را با شاتل تجربه کنید . این تفریح به دلیل تکان های شدیدی که قایق به تیوپ وارد می کند هیجان و لذت بسیار زیادی را به همراه دارد .

اسکله تفریحی جزیره کیش مهم ترین مکان برای تفریحات آبی در جزیره کیش است که تیوپ سواری هم در آنجا انجام می شود . در برخی سواحل مرجانی کیش از جمله ساحل سیمرغ کیش این تفریح انجام می شود . در ساحل سیمرغ با توجه به مرجانی بودن این ساحل و وجود مرجان های زنده شاتل سواری بسیار زیبا و لذت بخش بوده .

 

کیش تک-پاراسل

 

پاراسل

چتر پاراسل چتر بازی در بلندای دریا است . این چتر ها به قایق ها متصل می شوند و با حرکت قایق ها روی آب ها حرکت می کنند و هیجانی همراه با آرامش را در بردارند . چتر پاراسل تفریحی است که فقط در جزیره کیش امکان پذیرمی باشد .

چتر پاراسل تا ارتفاع 500 متری دریا بالا میرود در صورت تمایل بعد از بالا رفتن سقوط آزاد را هم تجربه می کنید .

چهار ساحل اصلی که خدمات پاراسل را ارائه میدهند شامل : پاراسل ساحل سیمرغ ، ساحل دامون ، ساحل اسکله تفریحی و ساحل مرجان کیش می باشند .

 

کیش تک-قایق سواری و کریزی بوت

 

قایق سواری و کریزی بوت

قایق های تندرو ، معمولی ، بادبانی ، پدالی، دو موتوره و پارویی و … در جزیره کیش در دسترس گردشگران هستند .

جزیره کیش علاوه بر قایق های تفریحی و قایق های دیوانه قایق های لوکس هم دارد ، که به شما اجازه می دهد در آرامش از منظره ی زیبای سطح آب و مرجان های نزدیک سواحل لذت ببرید . قایق های تفریحی کف شیشه ای به شما این امکان را می دهند که در کنار لذت بردن از هوای سطح دریا ازسطح زیر آب هم لذت ببرید .

کریزی بوت یا قایق دیوانه تندرو اولین قایق تندرو کیش است . این قایق با توجه به سرعت زیادی که دارد قادر به انجام مانورهای زیادی روی سطح آب است و با توجه به تندرو بودن آن هیجان زیادی را به همراه دارد .

تفاوت اصلی کریزی بوت ها و قایق های تندرو در شکل طراحی آنهاست . کریزی بوت ها دیواره های نسبتا بلند تری و موتور قدرتمند تری  نسبت به قایق های موتوری تندرو دارند .

کریزی بوت ها انواع مختلفی دارند برای مثال بعضی از آن ها دارای 4 ردیف صندلی هستند که گنجایش 15 نفر را دارد . بعضی از کلوپ های ساحلی ، کریزی بوت های 2 نفره ، 4 نفره و 10 نفره هم دارند .

اسکله تفریحی کیش ، ساحل مرجان ، کلوپ دریایی مارینا و ساحل سیمرغ علاوه بر تفریحات دریایی دیگر دارای قایق سواری و کریزی بوت هم هستند .

 

کیش تک-ماهیگیری

 

ماهیگیری

ماهیگیری ورزشی آرام بخش و بسیارلذت بخش است . با توجه به شفاف ، زلال و نیلگون بودن آب های خلیج فارس ماهیگیری در این منطقه بسیار راحت است . بهترین فصل ها برای ماهیگیری پاییز و زمستان هستند.

مرجان هایی که در سواحل کیش وجود دارند باعث جذب آبزیان زیادی شده اند بنابراین هرجای ساحل که قلاب بندازین موفق به ماهیگیری میشوید .

انواع ماهی های خوراکی و زینتی را میتوان در کیش صید کرد . ماهی شیر ، کوسه ، کافر ، سرخو ، هوور ، حلالی ، سه کله ، شهری ، جاش طلایی ، جاش سال ، نیزه ، هامور ، صافی ، زرده ، طوطی و گروه از مهم ترین ماهی های این جزیره هستند .

کلوپ ماهیگیری مارینا و هامور از معروف ترین کلوپ های ماهیگیری جزیره کیش هستند ، علاقه مندان به ماهیگیری با عضویت در این کلوپ ها میتوانن تخصصی زیر نظر ناخدایان آموزش ببینند و به ماهیگیری در جزیره کیش بپردازند.

 

کیش تک-پدل بورد

 

پدل بورد

پدل بورد تفریح آبی هیجان انگیز همراه با آرامش و تعادل بدن است . برای حفظ تعادل بدن و با آرامش ایستادن روی پدل بورد باید توسط مربی آموزش کوتاهی ببینید .

مهم ترین مکان هایی که در جزیره کیش میتوان پدل بورد کرد شامل : کلوپ سی من ، کلوپ مارین دریا ، پارک آبی بادی مارینا و پارک کیبل اسکی می باشند .

دو نوع پدل بردی که در کیش مورد استفاده قرار می گیرند پدل بورد معمولی و رد پدل بورد هستند . رد پدل بورد به نسبت پدل بورد معمولی عرض بیشتری دارد و برای افراد مبتدی مناسب ترهستند و هروزنی را تحمل می کنند .

 

کیش تک-کایت بردینگ

 

کایت بردینگ

کایت بردینگ یکی از تفریحات مهیج جزیره کیش است که نوعی ورزش آبی بادی می باشد . کایت بردینگ از دو ورزش اسکی روی آب و پراگلایدر به وجود آمده . کایت بردینگ نیازمند یک کایت و یک برد می باشد که کایت نقش بادبان و برد نقش شناور را روی آب ایفا می کند . ابعاد کایت برد ها را با توجه به قدرت باد تغییر می دهند .

 

کیش تک-پارک بادی مارینا

 

پارک بادی مارینا

پارک بادی مارینا در کیش اولین و تنها ترین پارک آبی بادی ایران است . پارک آبی بادی مارینا یک پارک بادی شناور روی دریا است که همه چیز آن بادی است و شما می توانید آزادانه روی آن ها پرش کنید و از دریا لذت ببرید .

یکی از امکانات جذاب این پارک طراحی محیط های بسیار زیبا  برای بازی های گروهی روی آب مثل والیبال می باشد . پارک بادی مارینا در کلوپ تفریحی مارینا قرار دارد .

 

کیش تک-پارک آبی اوشن

 

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یکی از تفریحات آبی در کیش است که طرفداران بسیار زیادی دارد . پارک آبی اوشن منحصر بفرد ترین پارک آبی روباز ایران است که امکان استفاده ی خانم ها هم از این پارک وجود دارد .

پارک آبی اوشن دارای مدرن ترین تجهیزات بازی روز جهان است . به دلیل آسایش افرادی که در پارک هستند چندین رستوران و آبمیوه فروشی در فضای پارک احداث شده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *