مجله کیش تک, مقالات

بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است؟

بی شک جزیره کیش یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری در ایران می‌باشد که هر فردی می‌تواند آن را به عنوان مقصد سفر انتخاب کند. مناظر زیبای طبیعی، مکان‌های گردشگری، پاساژ‌ها، مراکز بزرگ خرید و تفریحات هیجان انگیزی که در این جزیره برای گردشگران فراهم گردیده، لحظات بسیار دلنشینی را برای مسافران رقم می‌زند.

با توجه به اینکه جزیره کیش در جنوب کشور واقع شده و دارای آب و هوای نیمه استوایی و بسیار خشک است. بنابراین مهمترین سوالی که در ذهن هر فردی قبل از سفر به آنجا ایجاد می‌شود، بهترین فصل سفر به کیش می‌باشد. در مقاله پیش‌رو، ضمن بررسی این موضوع، مطالب مفیدی در خصوص سفر به این جزیره در اختیار گردشگران قرار خواهیم داد.

سفر به جزیره کیش

سفر به جزیره کیش

انتخاب بهترین فصل سفر به کیش

مناظر زیبا، آب و هوای تمیز، طبیعت بکر، مجاورت با دریا از مهمترین فاکتورهای انتخاب گردشگران برای مسافرت به جزیره کیش و رهایی از مشغله‌ها و هیاهوی شهر می‌باشند. موقعیت جغرافیایی مکان قرارگیری جزیره کیش، این جزیره را به یک محل چهار فصل تبدیل کرده که در تمامی سال می‌تواند پذیرای گردشگران باشد.

بنابراین در پاسخ به این سوال که بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است می‌توان گفت، مهمترین ملاک برای سفر به این جزیره سلیقه و تمایلات فرد برای مسافرت است؛ شرایط آب و هوایی یا امکانات گردشگری در اولویت‌های بعدی قرار دارند. در ادامه مزایای انتخاب هر فصل برای مسافرت به کیش را بیان می‌کنیم تا بتوانید به کمک آن، بهترین تصمیم را هنگام مسافرت اخذ نمایید.

فصل بهار

پس از یک سال کار و تلاش، تعطیلات نوروز بهترین زمان برای تفریح و تجدید قوا می‌باشد. برای این منظور جزیره خوش آب و هوای کیش می‌تواند بهترین مقصد مسافرت انتخاب شود. آب و هوای جزیره در فصل بهار بسیار مطبوع بوده و رطوبت هوا در حدی نیست که فرد را اذیت و کلافه کند. در اواخر فروردین به دلیل پایان تعطیلات نوروزی و کاهش چشمگیر مسافر و گردشگر، تخفیفات زیادی روی اجناس و خدمات ارائه شده در جزیره وجود دارد که می‌تواند بهترین زمان سفر به جزیره محسوب شود.

در بین ماه‌های این فصل اردیبهشت بهترین ماه برای مسافرت می‌باشد. در این ماه آب و هوای کیش فوق العاده مطبوع بوده، ساحل دریا بسیار آرام و زیبا است و بهترین زمان برای قدم زدن هنگام غروب آفتاب می‌باشد. طبیعت در این فصل به حدی زیبا بوده که مسافران حتی اگر از تفریحات موجود در جزیره هم استفاده نکنند، لحظات فوق العاده لذت بخشی را پشت سر خواهند گذاشت.

فصل تابستان

شاید گمان کنید که جزیره کیش در فصل تابستان خلوت و خالی از مسافر و گردشگر است. در صورتی‌که یکی از فصل‌های شلوغ و پر مسافر جزیره، تابستان و به ویژه ماه مرداد می‌باشد. در ماه مرداد به دلیل گرم بودن آب دریا و آرام بودن آن، بهترین زمان برای شنا، تفریحات آبی و غواصی در دریا محسوب می‌شود. در این فصل به دلیل برگزاری جشنواره‌های مختلف، مسابقات بسیار هیجان انگیز، قرعه‌کشی‌های مختلف با جوایز نفیس و تخفیفات تورهای مختلف افراد زیادی این زمان را برای مسافرت به کیش انتخاب می‌کنند.

افرادی که  شرکت در فستیوال‌ها، مراسم‌ها و آشنایی با رسومات مردم ساکن در این جزیره، علاقه‌مند هستند، معمولاً در فصل تابستان به کیش سفر می‌کنند.

تفریحاتی که در تابستان برای گردشگران در نظر گرفته شده است عبارتند از:

  • اجرای کنسرت‌های مختلف با خواننده‌های معروف؛
  • اجراهای زنده کمدی و تئاتر؛
  • برگزاری کارناوال های شادی؛
  • جشنواره سلامت و ارائه خدمات بهداشتی؛
  • اجرای جشن‌های شادی و شبانه کیش در کشتی؛
  • مسابقات رالی خانوادگی؛
  • جشنواره آبنبات چوبی، فستیوال شهر شکلات و بستنی.
فستیوال‌های جزیره کیش

فستیوال‌های جزیره کیش

فصل پاییز

هرچند آب و هوای جزیره کیش در فصل پاییز برای مسافرت بسیار مطلوب می‌باشد؛ اما غیر قابل پیش‌ بینی بودن هوای جزیره در این فصل مسئله مهمی است که باید به آن توجه نمایید. در این فصل امکان دارد هوا ناگهان گرم و به شدت شرجی شود یا سرد و بارانی باشد. بنابراین افرادی که علاقه‌ای به تغییرات ناگهانی هوا ندارند باید هنگام تصمیم گیری برای سفر به کیش این موضوع را در نظر بگیرند

با آغاز فصل پاییز به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، جزیره کیش خلوت شده و خالی از مسافر می‌شود. به همین جهت صاحبان کسب و کار برای جذب گردشگر تخفیفات بسیاری روی کالاها و خدمات خود اعمال کرده و قیمت‌ها با کاهش محسوسی همراه است. آب و هوای جزیره در مهرماه همچنان گرم و تابستانی بوده و بارندگی در این ماه بسیار محدود است.

در ماه آبان، هوا همچنان گرما و رطوبت تابستان را حفظ کرده و در برخی از اوقات باران‌های شدیدی می‌بارد. در کنار آب و هوای خنک پاییزی، وجود جشنواره‌های تخفیف 50 درصدی به مناسبت روز کیش در 20 آبان یکی از فاکتورهای مهم سفر به جزیره در این فصل می‌باشد. در این تایم، قیمت تمامی خدمات مانند هزینه اقامت در هتل یا نرخ بلیط هواپیما با کاهش چشمگیری همراه است. آذر، ماه پر باران جزیره کیش می‌باشد. در این ماه طرفداران هوای شرجی و پر باران، این منطقه را برای گردشگری انتخاب می‌کنند.

فصل زمستان

آب و هوای جزیره کیش در فصل زمستان بسیار معتدل است. تقریباً در این فصل هر روز هوا بارانی بوده و امکان بارش باران‌های تند موسمی وجود دارد. بنابراین فصل زمستان برای کسانی که قصد آفتاب گرفتن و تفریحات دریایی دارند زمان مناسبی محسوب نمی‌شود.

علی رغم باران‌های ناگهانی و شدید، در زمستان دمای هوا بین 9 تا 22 درجه سانتی گراد می باشد که نشان دهنده هوای مناسب سفر به جزیره زیبای کیش است. قیمت مناسب اقلام داخل پاساژ‌ها در دی و بهمن، همچنین شرکت در جشنواره‌های زمستانی و برنامه‌های مختلف  تفریحی در کنار آب و هوای مناسب از فاکتورهای مهم سفر به کیش در فصل زمستان محسوب می‌شوند.

از نظر بسیاری از گردشگران اسفند بهترین ماه سفر به این جزیره است. وجود آب و هوا معتدل و قیمت مناسب اقلام برای خرید از فاکتورهای این انتخاب می‌باشند. به طور کلی می توان گفت، کسانی که برای پاساژ گردی و خرید قصد سفر به کیش را دارند، بهتر است فصل زمستان به خصوص اسفند را برای این کار انتخاب کنند.

انتخاب بهترین فصل سفر به کیش

انتخاب بهترین فصل سفر به کیش

تنوع تفریحات در بهترین فصل سفر به کیش

در جزیره کیش تفریحات بسیار زیادی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که دلیل خوبی برای سفر به این مکان به حساب می‌آیند. همچنین این فاکتور در انتخاب بهترین فصل سفر به کیش تاثیر بسیاری دارد. برخی از جاذبه‌های گردشگری کیش عبارتند از:

  • مراکز خرید جزیره کیش مانند مرکز خرید مروارید کیش؛
  • دیدن از اماکن تاریخی مانند روستای باغو، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، پایاب کیش، دنیای زیرزمینی 2000 ساله؛
  • مراکز تفریحی مانند پارک دلفین‌ها، آکواریوم کیش، شهربازی هایلند، بولینگ مریم، باغ پرندگان، پیست اسکیت روی یخ دامون، گلایدر کیش، پلاژ بانوان کیش؛
  • اسکله تفریحی، دره پرتغالی‌ها، درخت سبز، جزیره هندورابی، جزیره فرور کوچک، ساحل درختان نارگیل کیش و ساحل زیبای مرجان؛کشتی تفریحی کارینا
  • تفریحات آبی مانند پاراسل، قایق‌سواری، اسکوتر زیردریایی، جت‌اسکی، اسکی روی آب، فلای‌بورد، بنانا سواری، شاتل‌سواری، پدل‌بورد، غواصی؛
تنوع تفریحات در کیش

تنوع تفریحات در کیش

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم فاکتورهای مهمی که در انتخاب بهترین فصل سفر به کیش دخیل هستند برای شما بازگو کنیم تا بتوانید با کمک آنها متناسب با سلیقه و علاقه‌ خود و با برنامه‌ریزی دقیق مانسب‌ترین زمان ممکن را برای مسافرت به این مکان گردشگری انتخاب نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم اگر نیاز به راهنما یا برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده بهینه از زمان سفر خود دارید، تورهای مسافرتی را برای این کار انتخاب کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *