مجله کیش تک

غذاهای دریایی کیش

غذاهای دریایی کیش-وبسایت کیش تک

رستوران های دریایی کیش به همراه غذاهای دریایی خود، یکی از جاذبه های گردشگری جزیره ی زیبای کیش به نظر میرسد، ما در این متن از خود مایل هستیم، غذاهای دریایی کیش را که حیف است در طول سفر خود به این جزیره ی زیبا امتحان نکنید، به شما معرفی نماییم. بهتر است تا پایان این متن با ما همراه شوید.

غذاهای دریایی کیش-وبسایت کیش تک

 

▪ دو پیازه میگو؛

میگو از جمله پرطرفدار ترین غذاهای دریایی کیش محسوب میشود با استفاده از میگوها غذاهای خوشمزه بسیاری پخته میگردد که دو پیازه میگو مِن جمله بهترین آنها محسوب میشود. به منظور تهیه این غذای معروف، میگو را با پیاز، زردچوبه، رب گوجه فرنگی و ادویه های مختلف چون؛ کاری و فلفل سرخ مینمایند. این غذا در اصل غذایی بسیار تند میباشد. حال آن که این روزها از مقدار تندی آن بسیار کم نموده اند تا با ذائقه های گوناگون اشخاص سازگارتر گردد.

▪ قلیه ماهی را فراموش نکنید؛

قلیه ماهی از جمله خورشت های پرطرفدار در اکثر شهرهای جنوبی ایران و نیز جزیره ی کیش میباشد. این غذا حدوداً شبیه به قورمه سبزی خودمان است. البته با این تفاوت که در آن، به جای استفاده از گوشت خورشتی، از گوشت ماهی استفاده مینمایند و به هنگام تفت از رب انار هم بهره میگیرند.

▪ هواری؛

هواری از جمله بهترین غذاهای موجود در جنوب کشورمان میباشد. این غذا اکثریت مواقع در مراسم ها و اعیاد طبخ داده میشود. دستور پخت این غذای مشهور بدین حالت است که؛ ماهی را در ابتدا با پیاز، سیر، سبزیجات معطر چون؛ شوید، شنبلیله، گشنیز سرخ مینمایند. سپس مواد تهیه شده را با برنجی که آبکش گردیده است مخلوط میکنند.

هواری؛ -وبسایت کیش تک

▪ ماهی صبور؛

ماهی صبور از دیگر ماهی های معروف خطه ی جنوب است. این ماهی در بیشتر رستوران ها و سفره خانه های کیش به گونه ای کبابی و یا با شیوه های دیگر پخت شده و آماده سرو میشود. این ماهی را در ابتدا با تمبر هندی، فلفل قرمز، سیاه، پیاز و جعفری، سیر طعم دار میکنند. سپس در راستای پخت بر روی آتش قرار میدهند.

▪ ماهی مرکب؛

یکی از غذاهای گران قیمت جزیره ی کیش ماهی مرکب میباشد. چرا که ماهی مرکب جزئی از ماهی هایی است که بخش کثیری از آن به کشورهای دیگر صادر میگردد. این ماهی ها به گونه ای کامل بدون استخوان میباشند و به نوع خوراک و یا سبزی پلو سرو میگردند.

▪ میگو کبابی؛

کباب میگو و یا میگو کبابی از دیگر غذاهای پرطرفدار ایرانی تلقّی میشود. ابتدا آن که این غذا در دسته ی غذاهای دریایی جای میگیرد. دوّم آن که این غذا علاوه بر برخورداری از طعم دل انگیز دارای خواص بسیاری نیز هست.

▪ سمبوسه جنوب؛

سمبوسه یکی از غذاهایی میباشد که در جای جای ایران شناخته شده است. ولیکن سمبوسه ابتدا در جنوب کشور پخته شد و پس از آن به سراسر ایران راه پیدا کرد. نان لواش، ادویه جات معطر، سبزیجات، سیب زمینی، گوشت، از جمله مواد اصلی در تهیه ی این غذا میباشد.

▪ خوراک خرچنگ؛

در صورتی که به غذاهای دریایی علاقه مند هستید، قطعاً خوراک خرچنگ را هم میپسندید. در جنوب، خرچنگ نیز همانند ماهی به شیوه های گوناگونی طبخ میگردد. به عبارتی میتوان آن را هم به گونه درسته طبخ کرد و هم میتوان گوشت آن را جدا نمود و پخت.

▪ ماهی برشته؛

از هر غذای جنوبی که بگذرید، نمیتوانید از ماهی برشته بگذرید. تفاوت ندارد کدام یک از انواع ماهی را انتخاب کنید. چرا که آشپزان جنوبی در این امر ماهر و با تجربه میباشند. به عبارتی آنها ماهی را با سبزیجات معطر و ادویه ها طعم دار کرده و شکم آن را پر میکنند، گویا مایل هستند خاطره ای باور نکردنی در وجود ما رقم زنند.

▪ ماهی برشته؛ -وبسایت کیش تک

 

▪ پودینی کوسه؛

بهتر است تعجب نکنید. بله، درست است کوسه. از جمله ماهی هایی که در جنوب توسط صیادان شکار میشود، کوسه است. مردم محلی جنوب، با استفاده از کوسه غذاهایی چون پودینی تهیه مینمایند. حدوداً به هر یک از رستوران های جنوب که بروید، خوراک کوسه را در لیست منو مشاهده خواهید کرد. برخی از رستوران ها آن را به صورت خوراک سرو میکنند و بعضی دیگر آن را به گونه خورشت در کنار پلو در اختیار مشتریان خود قرار میدهند.

▪ و در پایان؛

باید چنین گفت که غذاهای موجود در جزیره ی کیش بسیار متنوع و گسترده است. آن چه در این مطلب بیان نمودیم تنها تعداد مختصری از غذاهای معروف جنوبی میباشد. بهتر است تنها به این لیست اکتفاء نکنید و از سفر خود نهایت لذّت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *